O systemie

Dlaczego warto korzystać z Platformy Sygna-lista.pl?

  • Można anonimowo zgłosić naruszenia.
  • Platforma jest intuicyjna dla użytkowników.
  • To nowoczesne narzędzie, a połączenie jest szyfrowane.
  • Platforma pomaga w zaangażowaniu pracowników w sprawy firmy.
  • Sygnaliści informują o problemach. Dzięki temu, właściciele firm mogą je rozwiązywać na wczesnych etapach.
  • Platforma jest zgodna z prawem, w szczególności z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. dyrektywa o ochronie sygnalistów) i ustawą o ochronie danych osobowych (RODO).
  • Złożenie zgłoszenia nie zajmuje wiele czasu. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz.

Grafia symbolizuje bezpieczenstwo platformy Sygna-lista

Platforma Sygnalisty to bezpieczeństwo

Wiele osób nie zgłasza naruszeń, gdy na przykład są łamane prawa pracownika, bo boi się działań odwetowych. Platforma Sygna-lista.pl to miejsce, w którym możesz bezpiecznie poinformować odpowiednie osoby o naruszeniach. Połączenie jest szyfrowane, więc nie musisz podawać żadnych danych osobowych. To wszystko powoduje, że Twoja tożsamość jest chroniona. Pamiętaj o tym, że często informując o jakimś negatywnym zjawisku w przedsiębiorstwie, działasz nie tylko na korzyść własną, ale również pozostałych pracowników. Milczenie sprawia, że potencjalne konflikty się zaostrzają... Niektórzy odchodzą z pracy, inni zaciskają zęby. Może warto to wreszcie zmienić?

Informowanie o naruszeniach – platforma vs. tradycyjny tryb

Tradycyjne informowanie o tym, że w firmie dochodzi do nieprawidłowości, wiąże się dla pracownika z ogromnym stresem. Wynika to stąd, że musi zebrać się na odwagę i pójść do odpowiedniej osoby. Często jest postrzegany jako ktoś, kto donosi na innych - jest wyśmiewany. W dodatku, może się obawiać działań odwetowych. Czasami polegają one na odmówieniu urlopu czy udziału w ważnym szkoleniu, a innym razem na zwolnieniu z pracy.

Gdy korzystasz z platformy Sygna-lista.pl nie musisz mieć takich obaw. Tutaj wypełniasz formularz - nikt nie jest Cię w stanie rozpoznać. Co więcej, odpowiednia osoba ma obowiązek poinformowania Cię o podjętych działaniach po otrzymaniu zgłoszenia.

Jak widzisz korzystanie z platformy Sygna-Lista.pl to same korzyści!

Grafika symbolizuje prace nad wdrożeniem systemu

Kompleksowe wdrożenie dla Twojej organizacji

Możemy Ci pomóc we wdrożeniu platformy do zgłoszenia naruszeń w Twojej firmie. Przypominamy, że wiele podmiotów ma obowiązek wprowadzić ją u siebie, już 14 dni, po opublikowaniu ustawy o ochronie sygnalistów. Pomożemy Ci spełnić wszystkie wymogi dotyczące kanału do zgłaszania naruszeń przez sygnalistów. Zadbamy o to, aby był bezpieczny i zapewniał im anonimowość. Jednocześnie jest na tyle prosty w działaniu, że pracownicy nie będą mieli problemów z korzystaniem z niego.

W ofercie mamy kilka pakietów, które różnią się zakresem funkcjonalności. Pakiet Minimalny jest przeznaczony dla administratora i 3 użytkowników. Daje on możliwość załączenia maksymalnie 3 plików do jednego zgłoszenia. Zgłoszenia mogą być przyjmowane tylko z jednej kategorii.

Do tego dodajemy jeszcze:

  • Pakiet bezpieczeństwa;
  • Anty DDOS;
  • Materiały wdrożeniowe;
  • Raporty i statystyki;
  • Retencję danych przez 36 miesięcy;
  • Certyfikat zgodności z dyrektywą sygnalisty.

Natomiast najbardziej rozbudowany pakiet Dedykowany nie ma ograniczeń w ilości użytkowników czy przesyłanych plików. Daje możliwość zgłaszania naruszeń w aż 20 kategoriach. Zapewnia też wsparcie prawne (ustalane indywidualnie) i techniczne (24/7 i święta). Retencja danych również jest ustalana indywidualnie.

Dodatkowe funkcje tego pakietu to:

  • Szablony odpowiedzi;
  • Wielojęzyczność platformy;
  • Pakiet bezpieczeństwa;
  • Anty DDOS;
  • Indywidualny opiekun platformy;
  • Materiały wdrożeniowe;
  • Szkolenie i wsparcie wdrożeniowe;
  • Raporty i statystyki;
  • Certyfikat zgodności z dyrektywą sygnalisty.

Pomagamy nie tylko we wdrożeniu platformy Sygnalista.pl, ale też w jej obsłudze. Zachęcamy do podjęcia współpracy!

Grafika przedstawia osoby prezentujące platformę

Zobacz, jak to wygląda

Zgłoszenie naruszenia składa się z następujących etapów:

  1. Wysłanie linku do platformy do sygnalisty;
  2. Wypełnienie przez sygnalistę formularza (ewentualnie dodanie do niego plików);
  3. Przesłanie zgłoszenia do firmy;
  4. Podjęcie przez przedsiębiorstwo działań wyjaśniających.

Prawda, że proste?

 
do góry